Jenis menu diet golongan darah A yang sihat

Jenis menu diet golongan darah A yang sihat

Jenis menu diet golongan darah A yang sihat

Jenis menu diet golongan darah A yang sihat
Untuk melaksanakan diet golongan darah A yang sihat , anda boleh memulakannya dengan menjalankan diet yang seimbang iaitu dengan cara mencukupi pengambilan nutrisi yang diharapkan oleh tubuh. Akan tetapi dengan adanyamenu diet berdasarkan golongan darah ini , pastinya juga akan menambah cara-cara gres bagi seseorang untuk melaksanakan aktiviti dietnya. Berikut ini beberapa menu diet yang boleh digunakan oleh seseorang yang mempunyai golongan darah A:

  • Protein haiwan: Siput , ikan sardin dan ikan mas
  • Protein nabati: Susu soya atau kacang , kacang , kacang tanah , tahu dan tempe
  • Buah: Bluberi , sitrun dan jeruk limau , mangga , pisang , dan nanas
  • Sayur-sayuran: lobak merah , brokoli , dan bayam

Apabila dilihat dari sejarahnya , seseorang yang mempunyai golongan darah A biasanya lebih suka dengan aktiviti menyerupai bercucuk tanam sampai menggarap sawah , sehingga makanan yang di konsumsi oleh seseorang yang mempunyai golongan darah A selalu berkaitanerat dengan sayur-sayuran.

Larangan makanan untuk diet golongan darah A

Menjauhi untuk mengambil daging sangat disyorkan untuk seseorang yang sedang menjalani aktivitas diet golongan darah A. Untuk itu anda boleh menggantikannya dengan memperbanyakkan pengambilan makanan yang banyak kandungan sayur-sayuran. Ini yaitu cadangan sangat sempurna bagi anda yang sedang dalam proses diet golongan darah A yang sihat. Akan tetapi , selain dagingada juga beberapa makanan yang juga dianggap tidak baik untuk dimakan oleh seseorang yang mempunyai golongan darah A pada dikala sedang menjalankan diet golongan darah A yang sihat. Berikut ini yaitu beberapa makanan sebaiknya tidak dikonsumsioleh anda yang sedang menjalankan diet golongan darah A yang sihat:

  • Minuman: Air soda , santan , susu lembu , susu murni dan ais krim
  • Makanan: Acar , madu , keju
  • Haiwan air: Udang , sotong , sotong , ketam , belut , kodok , dan lobster
  • Buah: Limau , betik , tembikai dan pisang raja
  • Daging: itik , ayam , kerbau , kambing , belibis dan lembu
  • Sayur-sayuran: Pare , kentang , tomato , ubi , dan terong

Itulah maklumat kesihatan aktivitas diet golongan darah A , Pada dikala menjalankan aktivitas diet golongan darah A yang sihat , akan sia-sia apabila anda tetap mengambil makanan dengan jumlah yang banyak dan tidak teratur. Dengan mengambil makanan dengan jumlah yang banyak , maka tenaga yang anda dapatkan juga sangat banyak , sehingga secara automatik berat tubuh anda juga tidak akan mengalami perubahan , bahkan mampu semakin bertambah.

Pos-pos Terbaru